رابطه با آمريكا از ديدگاه حضرت امام خميني «ره»
 
POLICY
POLICY
امام خمینی :
«نكته مهمي كه همه بايد به آن توجه كنيم و آن را اصل و اساس سياست خود با بيگانگان قرار دهيم اين است كه دشمنان ما و جهانخواران تا كي و تا كجا ما را تحمل مي كنند و تا چه مرزي استقلال و آزادي ما را قبول دارند. به يقين آنان مرزي جز عدول از همه هويتها و ارزش هاي معنوي و الهي نمي شناسند به گفته قرآن كريم، هرگز دست از مقاتله و ستيز با شما برنمي دارند مگر اينكه شما را از دينتان برگردانند. ما چه بخواهيم و چه نخواهيم صهيونيست ها و آمريكا و شوروي در تعقيبمان خواهند بود تا هويت ديني و شرافت مكتبي مان را لكه دار نمايند...»(1)
تمامي كشتار و سركوب و جناياتي كه در سال هاي اخير ملت هاي مظلوم و مقاوم عراق، افغانستان و فلسطين و لبنان و... بجرم مخالفت با سلطه آمريكا و اسرائيل در منطقه گرفتار آن گرديده اند، سناريوهايي است كه آمريكا و صهيونيست ها اميدوارند روزي در ايران انقلابي و در ابعاد بسيار گسترده تر بجرم پيروي امت ما از ولايت فقيه و اسلام ناب محمدي(ص) بايد تاوان آنرا بپردازند.
سالها پيش معمار انقلاب اسلامي در مقابل تبليغات و ترفندهاي استكبار جهاني و بلندگوهاي مزدور و يا مرعوب داخلي به ما يادآور شدند:
«بعضي مغرضين ما را به اعمال سياست نفرت و كينه توزي در مجامع جهاني توصيف و مورد شماتت قرار مي دهند، و با دلسوزيهاي بي مورد و اعتراض هاي كودكانه مي گويند جمهوري اسلامي سبب دشمني ها شده است و از چشم غرب و شرق و ايادي شان افتاده است. كه چه خوب است به اين سؤال پاسخ داده شود كه ملتهاي جهان سوم و مسلمانان و خصوصاً ملت ايران در چه زماني نزد غربيها و شرقيها احترام و اعتبار داشته اند كه امروز بي اعتبار شده اند!
آري اگر ملت ايران از همه اصول و موازين اسلامي و انقلابي خود عدول كند و خانه عزت و اعتبار پيامبر و ائمه معصومين - عليهم السلام- را با دست هاي خود ويران نمايد آن وقت ممكن است جهانخواران او را به عنوان يك ملت ضعيف و فقير و بي فرهنگ به رسميت بشناسند ولي در همان حدي كه آنها آقا باشند ما نوكر، آنها ابرقدرت باشند ما ضعيف، آنها ولي و قيم باشند ما جيره خوار و حافظ منافع آنها، نه يك ايران با هويت ايراني- اسلامي، بلكه ايراني كه شناسنامه اش را آمريكا و شوروي صادر كند؛ ايراني كه ارابه سياست آمريكا و شوروي را بكشد و امروز همه مصيبت و عزاي آمريكا و شوروي شرق و غرب در اين است كه نه تنها ملت ايران از تحت الحمايگي آنان خارج شده است كه ديگران را هم به خروج از سلطه جباران دعوت مي كند...»(2)
اگر در گذشته استكبار جهاني قادر بود تمامي نيات شوم فوق را در لعاب دموكراسي، پيشرفت، عمران و آبادي، حقوق بشر و... به مدد رسانه هاي جهاني به ملت ها تحميل نمايد در دنياي كنوني و ظهور انقلاب اسلامي اجبار آمريكا و متحدانش در رودرروئي با ملت ها به حدي رسيده است كه امام خميني حتي به مزدوران آمريكا كه حاضر نيستند براي لحظه اي چشم به واقعيت هاي دنياي كنوني باز كنند مي فرمايند:
«... با توسل به دامن آمريكا ضعف و ناتواني خود را بر ملا نسازيد و از گرگها و درنده ها براي شباني و حفظ منافع خود استمداد نطلبيد ابرقدرتها آن لحظه اي كه منافعشان اقتضا كند شما و قديميترين وفاداران و دوستان خود را قرباني مي كنند و پيش آنان دوستي و دشمني و نوكري و صداقت ارزش و مفهومي ندارد آنان منافع خود را ملاك قرار داده اند و به صراحت و در همه جا از آن سخن مي گويند...»(3)
و علي رغم تمام تهديدات و ددمنشي ها و فزون طلبي صاحبان زر و زور و تزوير، به روش تمام انبياء و اولياي الهي در حمايت قاطع از محرومان و پابرهنگان تحت سلطه مي فرمايند:
«... من به صراحت اعلام مي كنم كه جمهوري اسلامي ايران با تمام وجود براي احياي هويت اسلامي مسلمانان در سراسر جهان سرمايه گذاري مي كند و دليلي هم ندارد كه مسلمانان جهان رابه پيروي از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نكند و جلوي جاه طلبي و فزون طلبي صاحبان قدرت و پول و فريب را نگيرد. ما بايد براي پيشبرد اهداف و منافع ملت محروم ايران برنامه ريزي كنيم. ما بايد در ارتباط با مردم جهان و رسيدگي به مشكلات و مسائل مسلمانان و حمايت از مبارزان و گرسنگان و محرومان با تمام وجود تلاش نمائيم و اين را بايد از اصول سياست خارجي خود بدانيم. ما اعلام مي كنيم كه جمهوري اسلامي ايران براي هميشه حامي و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است و كشور ايران به عنوان يك دژ نظامي و آسيب ناپذير نياز سربازان اسلام را تأمين و آنان را به مباني عقيدتي و تربيتي اسلام و همچنين به اصول و روشهاي مبارزه عليه نظامهاي كفر و شرك آشنا مي سازد...»(4)
در يكي از حساس ترين مراحل انقلاب اسلامي يعني پس از قبول قطعنامه با شرط عقب نشيني كامل صدام مزدور از ايران اسلامي و تأييد جهاني متجاوز بودن او، دنياي غرب و صهيونيست هاي جهانخوار به تصور اينكه ايران اسلامي بعلت شرايط بحراني پس از جنگ دست نياز به سوي استكبار جهاني دراز خواهد نمود و از مواضع اسلام ناب محمدي دست مي كشد، براي ارزيابي ميزان حساسيت ما به مزدور خود فروخته خود (سلمان رشدي) جواز توهين به مقدسات اسلامي را مي دهد و امام خميني با اعلام حكم اعدام سلمان رشدي مي فرمايند:
«ضرورتي نيست كه در چنين شرايطي ما بدنبال ايجاد روابط و مناسبات گسترده باشيم، چرا كه دشمنان ممكن است تصور كنند كه ما به وجود آنان چنان وابسته و علاقه مند شديم كه از كنار اهانت به معتقدات و مقدسات ديني خود ساكت و آرام مي گذريم. آنان كه هنوز بر اين باورند و تحليل مي كنند كه بايد در سياست و اصول و ديپلماسي خود تجديدنظر نماييم و ما خامي كرده ايم و اشتباهات گذشته را نبايد تكرار كنيم و معتقدند كه شعارهاي تند يا جنگ سبب بدبيني غرب و شرق نسبت به ما و نهايتاً انزواي كشور شده است و اگر ما واقعگرايانه عمل كنيم آنان با ما برخورد متقابل انساني مي كنند و احترام متقابل به ملت ها و اسلام و مسلمين مي گذارند. اين يك نمونه است كه خدا مي خواست انتشار كتاب كفرآميز «آيات شيطاني» در اين زمان اتفاق بيفتد و دنياي تفرعن و استكبار و بربريت چهره واقعي خود را از دشمني ديرينه اش با اسلام برملا سازد تا ما از ساده انديشي بدر آئيم و همه چيز را به حساب اشتباه و سوء مديريت و بي تجربگي نگذاريم و با تمام وجود درك كنيم كه مسئله اشتباه ما نيست، بلكه تعهد جهانخواران به نابودي اسلام و مسلمين است والا مسئله سلمان رشدي آنقدر برايشان مهم نيست كه همه صهيونيست ها و استكبار پشت سر او قرار گيرند...»(5)
در همان ايام امام خميني از مسئولان ديپلماسي جمهوري اسلامي كه براي روشن شدن مواضع بحق جمهوري اسلامي و خنثي نمودن ترفندهاي شيطاني آمريكا و صهيونيست ها و متحدانشان در مجامع بين المللي تلاش مي كنند قدرداني نموده و مي فرمايند:
«... البته ما از زحمات وزارت امور خارجه قدرداني مي كنيم و آنها با جديت به كار خود ادامه دهند كه ان شاءالله در انجام وظيفه بزرگ الهي و سياسي خود موفق خواهند بود...»(6)
و در كنار تقدير فوق به كساني كه زمزمه هاي مخالفت با آرمان هاي انبيائي و سياسي و الهي اسلام ناب محمدي(ص) سر مي دهند و به خيال خود در اظهاراتشان مي خواهند چهره مقبولي از آمريكا و صهيونيست ها ترسيم نمايند مي فرمايند:
«... امروز خدا ما را مسئول كرده است. نبايد غفلت نمود. امروز با جمود و سكون بايد مبارزه كرد و شور و حال حركت انقلاب را پابرجا داشت. من باز مي گويم همه مسئولان نظام و مردم ايران بايد بدانند كه غرب و شرق تا شما را از هويت اسلامي تان- به خيال خودشان- بيرون نبرند، آرام نخواهند نشست. نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شويد و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، هميشه با بصيرت و با چشماني باز به دشمنان خيره شويد و آنان را آرام نگذاريد كه اگر لحظه اي آرام گذاريد، لحظه اي آرامتان نمي گذارند7)
ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــ
(2) و (1) صحيفه امام ج 12 ص 09
(3) صحيفه امام ج 02 ص 932
(4) صحيفه امام ج 12 ص 29
و (5) صحيفه امام ج 12 ص 129
(7) و (6) صحيفه امام ج 12 ص 932
امام خمینی (ره) چهار صفت را به آمریکا نسبت دادند که جوهره ذاتی این کشور است؛ استکبار جهانی، شیطان بزرگ، تروریست بالذات و ام‌الفساد غرب صفاتی است که امام خمینی (ره) در مورد آمریکا به کار بردند

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
شنبه 5 بهمن 1392برچسب:, :: 8:44
محمد حقيقي راد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید وبلاگ من سعي مي كنه كه حق بگه نه اينكه رياكارانه تملق كسي را بگويد
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

سلام وب خوبي داري ؟ در ضمن از قالب خوبي استفاده كردي اگر دوست داري يك سر بيا به وب ماهم بزن خوشحال ميشم زحمت كم ميكنم تا ديگ مزاحمتون نمي شوم







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 147
بازدید کل : 50664
تعداد مطالب : 152
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1